بازسازی خانه کلنگی
نوشته شده توسط : بهزاد

آنچه مسلم است این است که هر خانه ای در هر دوره و زمانه ای که ساخته شده باشد پس از مدتی عمر خود را کرده و فرسوده می شود و یا در صورت حفظ استحکام نیز ساختار و طرح آن قدیمی شده و با مدل های زیبا و جدید متناسب با مد روز همخوانی نخواهد داشت هر چند که شاید در زمان ساخت خود یکی از شیکترین و به روز ترین خانه های بنا شده بوده است.بازسازی منزل علاوه بر ارضای حس زیبایی پسندی فرد می تواند از بسیاری از خطرات جانی و مالی احتمالی نیز پیشگیری نماید. پروسه بازسازی با توجه به نوع کاربری آن، هدف مالک از بازسازی، قدمت خانه و بسیاری از عوامل دیگر می تواند متفاوت باشد. به طور کلی آنچه در تمامی بازسازی ها مشترک است طی مراحلی به شرح زیر است:

ایده برای بازسازی خانه 

  • قبل از انجام عملیات بازسازی، در صورت عدم تعویض شیرآلات، لوله کشی ها و برق کشی خانه از سالم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.
  • اگر کار بازسازی را به شرکت ها و پیمانکاران متخصص در این زمینه واگذار می کنید حتما قبل از انجام عملیات به طور کاملا رسمی قرارداد بازسازی را تهیه و به امضای طرفین برسانید تا ملزم به اجرای آنچه توافق شده است باشند.
  • بهتر است در صورت بازسازی های ریشه ای اعضای خانواده را در محل دیگری ساکن نمایید و در صورت نیاز خانه را تخلیه یا لوازم منزل را به صورت بسته بندی شده در یکی از اتاق ها بگذارید.
  • در تهیه متریال و مصالح مورد نیاز قبل از انجام پروسه بازسازی دقت داشته باشید که تا جایی که بودجه اجازه می دهد مواد با کیفیت تر و به روزتری خریداری نمایید.
  • در صورت انجام پروسه بازسازی به دست خودتان، قبل از شروع عملیات، مطالعات و آگاهی های خود را در این زمینه افزایش دهید. به کارگیری یک کارگر با تجربه نیز می تواند کمک بزرگی در انجام عملیات بازسازی است.
  • بازسازی: این مرحله شامل اجرا و پیاده سازی آنچه که در سه مرحله قبل برای آن برنامه ریزی کرده اید است.

شرایط بازسازی خانه 

  • داشتن یک نقشه کلی و تعیین نیازها: این مرحله می تواند به صورت نقشه ای بر روی کاغذ پیاده شود. داشتن دقت و رعایت نکات لازم در این مرحله می تواند منجر به تسریع در باقی مراحل بازسازی و یا برعکس موجب سردرگمی و اشتباه در مراحل بعد گردد. بهتر است در صورت نداشتن تجربه و مهارت کافی در این زمینه با کارشناسان و پیمانکاران خبره بازسازی منزل مشورت کنید.
  • محاسبه میزان هزینه های مورد نیاز: مرحله بعد از تعیین نقشه نهایی، برآورد قیمت بازسازی خانه و بودجه بندی می باشد. این کار هم می تواند توسط یک متخصص شرکت بازسازی و هم می تواند توسط خود مالک انجام شود. در این مرحله هزینه های لازم برای تهیه متریال و مصالح مورد نیاز و دستمزد نیروی انسانی لازم برآورد می شود. آنچه که در این مرحله بسیار اهمیت دارد مدیریت درست هزینه هاست که خرید یک خانه کنلگی و بازسازی آن را بسیار به صرفه تر از خرید یک خانه نوساز میباشد.

بازسازی خانه قدیمی

خرید خانه های کلنگی با بهرین قیمت در سایت شیپور

بازسازی خانه کلنگی با توجه به قدمت بالا و عدم امکان استفاده از آن به دلیل داشتن خطرات جانی و مالی برای ساکنین و در حقیقت ریشه ای بودن پروسه بازسازی در این مورد، دارای اصول و فنون خاص خود بوده و انجام آن توسط خود مالک نمی تواند امکان پذیر است.

استفاده از خدمات یک شرکت بازسازی معتبر و پرسنل متخصص و با تجربه آن هم می تواند از میزان اشتباهات و خسارات احتمالی در فرایند بازسازی های کلنگی بکاهد و هم روند بازسازی را تسریع میکند. بدین ترتیب پروسه بازسازی منزل کلنگی می تواند شامل مواردی به شرح زیر است:

  1. یافتن یک شرکت بازسازی خانه معتبر و با تجربه
  2. بازدید متخصصین و کارشناسان شرکت از پروژه و بررسی موارد فنی و تخصصی
  3. برگزاری جلسه ای میان مالک و متخصصین شرکت جهت مشخص نمودن خواسته های مالک
  4. انجام طراحی و ارائه نقشه خانه بازسازی شده نهایی
  5. تایید نقشه طراحی شده توسط مالک
  6. تعیین زمانبندی و برآورد هزینه های لازم
  7. تعیین فازهای مختلف اجرای عملیات بازسازی و اولویت بندی آنها
  8. نظارت صحیح بر اجرای طرح بازسازی

 

اگر خانه ویلایی خریداری شده قدیمی باشد نیاز به نوسازی و بازسازی دارد. در بازسازی منزل ویلایی دقت داشته باشید که:

  1. اگر تاسیسات و لوله کشی آن قدیمی هستند نوسازی و تعویض آنها قبل از اسباب کشی را مدنظر بگیرید.
  2. در نوسازی خانه های ویلایی بازسازی نمای بیرونی خانه نیز بایستی مورد توجه قرارگیرد.
  3. توجه به دکوراسیون داخلی خانه های بازسازی شده با توجه به متراژ بالای اکثر این خانه ها بسیار حائز اهمیت می باشد.
  4. استفاده از گیاهان طبیعی در طراحی و بازسازی فضای خانه های ویلایی می تواند بر زیبایی و جلوه این خانه ها بیافزاید. با توجه به نورگیر بودن عالی اکثر خانه های ویلایی پرورش گل و گیاه در این خانه ها با توجه به ذوق و سلیقه افراد خانه می تواند بسیار لذت بخش باشد.
  5. در بازسازی خانه های ویلایی در نظر داشتن پنجره ای بزرگ در بخش سالن پذیرایی یا نشیمن خانه ایده ای عالی است.




:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: